Weet je nog dat we zeiden dat wij heel veel kennis delen met onze familie? Nou hier gebeurt dat! Het schrijven van blogs is ook een hobby van ons en we delen graag onze kennis én onze visie.
Veel leesplezier!
Steeds meer bedrijven gaan actief aan de slag met employer branding. Maar wat het nu precies is?
Tegenwoordig zetten bijna alle grote organisaties bekende personen in om hun doelgroep te bereiken. Influencer marketing is dan ook een vaak gehoorde term.
De wereld van een marketeer staat nooit stil. Er worden continue nieuwe mogelijkheden bedacht om reclameboodschappen over te brengen aan consumenten.
Je hebt er vast wel een keer iets over gehoord. Sommige spreken het uit als Gorilla marketing of Godzilla marketing, maar ze bedoelen allemaal hetzelfde: Guerrilla marketing.
Dagelijks gaan er honderden reclame-uitingen aan onze ogen en oren voorbij. Als iemand aan het einde van de dag zou vragen hoeveel je er onthouden hebt, zullen dit er waarschijnlijk niet meer dan 15 zijn.
Wij willen graag even wat duidelijkheid scheppen. Al een tijdje is appart een full service marketingcommunicatie bureau, maar wat betekent dit nu eigenlijk?
De afgelopen tijd wordt er meer en meer gesproken over het in kaart brengen van de klantreis. Sommigen noemen het ook wel een customer journey of een buyerjourney. De benaming mag iedereen zelf bepalen, maar de voornaamste vraag blijft; waarom is het in kaart brengen van een klantreis zo belangrijk?
In een wereld waar visueel ingestelde platformen als Snapchat, Instagram en Pinterest nog steeds terrein winnen is het duidelijk dat de consument veel behoefte heeft aan beeld. Veel bedrijven spelen hier al op in. Zo worden 75% van alle Facebook berichten van bedrijven tegenwoordig bijgestaan door een afbeelding. Daarom duiken wij dieper in op de nieuwe mogelijkheden voor bedrijven om de consument beter te bereiken met beeld.
Iemand die mijn website bezoekt maar niks afneemt en geen contactgegevens achterlaat en vervolgens de website verlaat ben ik kwijt als leads, toch? Fout, hiervoor is re-marketing in het leven geroepen. Re-marketing is een steeds meer gebruikte manier om leads over te halen om over te gaan tot aankoop. Maar hoe wordt dit precies gedaan? Wat zijn de mogelijkheden? Is het effectief? In dit artikel zullen we antwoord geven op al deze vragen.
Van jongs af aan is mijn interesse uitgegaan naar mode. Als kleuter vond ik het al heerlijk om mijop te tutten met mama’s spullen, hakken schoenen waren mijn favoriet.
Iedereen die een website opzet krijgt wel te maken met Google, je kunt er niet omheen. Je wilt jezelf natuurlijk onderscheiden van je concurrenten en je wilt dat de klanten het eerst bij jou uitkomen op het moment dat zij gaan zoeken via Google.
De huidige belevingseconomie dwingt bedrijven om op een nieuwe wijze naar hun product/dienst te kijken. Het gaat niet alleen meer om het bieden van functionele waarde, maar steeds meer om de emotionele waarde. Hier is meerwaarde creëren essentieel voor.
Starten met een onderneming kun je vergelijken met het krijgen van een kind. Er komen veel vragen op je af. Hebben wij er tijd voor? Zijn de financiën in orde? Hebben we genoeg ruimte voor een gezinsuitbreiding? Nadat je op al deze vragen antwoord hebt gegeven, komt het moment dat je gaat denken over een leuke naam voor de kleine…
Heb jij je ooit wel eens afgevraagd waarom mensen graag liken, reageren of zelfs delen op Facebook? Wij in ieder geval wel. En als je nog nooit aan deze vraag hebt gedacht zou ik dat toch maar eens doen. Waarom? Omdat weten waarom mensen juist graag liken, reageren en delen jou kan helpen om op Facebook meer interactie en betrokkenheid te krijgen.
Iedereen die een eigen website opzet, beheert, of er mee experimenteert, krijgt er mee te maken. Hosting pakketten. Variërend van gratis tot enkele tientjes per maand of jaar. Hoe weet je nou welke hosting bij jou past en voor welke provider je moet kiezen?
“Amazon wil reviews beter gaan benutten”. De online retailer gaat klantbeoordelingen nog meer en beter naar voor brengen om zo klanten nog meer te ondersteunen in hun aankoopbeslissingen. Ook ING heeft als bank zijnde haar klantbeoordelingen open gezet voor de rest van de wereld. Waarom? Omdat ook een bank mee wil gaan in de behoefte van klanten om andermans ervaringen te lezen over financiële producten en deze ook nog eens wil vergelijken.
We kennen allemaal de oude gezegde “een foto zegt meer dan duizend woorden” en er zijn maar weinig mensen die het durven te ontkennen. Waarom passen we deze gezegde dan niet altijd toe? Bekijk voor de gein eens je Facebook tijdlijn en sta stil bij de posts die jou meteen weten te triggeren. Het zijn allemaal afbeeldingen of video’s, toch?
Er wordt veel gesproken over welke communicatiemiddelen je wel en niet moet gebruiken en de succesverhalen klinken overal anders. Vooral met betrekking tot social media hoor je overal andere geluiden. De ene expert roept dat je vooral met Twitter en Facebook aan de haal moet, terwijl de ander weer hele andere adviezen geeft. Hoe kan dit toch? Het antwoord op deze vraag is de customer journey en hoe deze eruit ziet voor jouw cliënt.
Design (net als communicatie in het algemeen) wordt vaak gezien als een element waarvan de invloed moeilijk te meten is, waardoor regelmatig hierop wordt bezuinigd. Toch blijken de effecten van design wel degelijk zeer positief te zijn en ook meetbaar. Een tijdje geleden stuitte ik op een artikel dat vorig jaar werd gepubliceerd, waarin werd geconcludeerd dat een bedrijf of product wel twintig procent meer winst behaalt door design. Lees hier vijf redenen waarom design jouw product of bedrijf sterker maakt.
Vrijdagochtend, 06:15 uur: onderweg naar de BNI Barolo Venlo, nog steeds overladen met energie en kennis van het MPJC 2015 gisteren. Veel inspiratie is wat ons beloofd werd op hét congres waar de televisie, uitgevers, internet, reclame, ICT en telecom wereld samen worden gebracht. En man, man, inspiratie is wat we gekregen hebben, hoor!
Zoals Freud al zei: What’s on a man’s mind? SEX. Wij mannen denken aan sex, volgens hem de hele dag door. Freud zag lichaam en geest als een geheel van energiestromen en noemde deze “driften”. Deze driften werken ongemerkt en primair volgens hem. Nu wil ik Freud’s theorie niet ontkrachten maar ik moet toegeven dat ik, als eenvoudige man, ook gewoon moet werken overdag of over andere levensbehoefte na kan denken, zoals bier en voetbal. Maar wat als Freud gelijk heeft? Hoe belangrijk is sex dan? Is het gewoon ordinaire voortplantingsdrang of verkoopt het ook werkelijk?
Mijn naam is Paul Cremers, grafisch vormgever, levensgenieter en nog geen twéé jaar ondernemer. Op 13 september 2013 (op de verjaardag van Kamui Kobayashi) begon mijn avontuur genaamd: appart, toen nog in de vorm van een reclamebureau, nu in de vorm van een allround marketingcommunicatiebureau. Wij voorzien onze cliënten van een nieuwe of verbeterde bedrijfsidentiteit en communiceren dit naar de juiste doelgroep. Daarmee zorgen we voor meer naamsbekendheid en een verhoogde omzet.
Creativiteit staat bij ons hoog in het vaandel, want zonder creativiteit zouden wij geen uniek werk kunnen leveren. Toch is enkel en alleen de focus leggen op creatief communiceren een beetje ouderwets aan het worden.
Uitstraling is belangrijk. We hebben het er vaak over. Het klinkt namelijk ook allemaal vrij logisch als je het zo zegt. Omdat wij werkzaam zijn in de marketing en communicatie is dit natuurlijk ook een boodschap die we duidelijk proberen te maken. Maar ook al weet iedereen hoe belangrijk het is, je staat er nooit bewust bij stil dat de uitstraling van iets veel met je doet. Ook ik zelf sta er zelden bij stil omdat het gewoon gebeurt. Ik vind het soms ook vervelend om het te moeten zeggen, omdat men toch denkt: "jaa weet ik, uitstraling is zeker belangrijk.." Maar houden veel bedrijven er dan toch te weinig rekening mee? Dat verbaast me nog steeds. Ze weten dat het belangrijk is, maar doen niks of te weinig. Zou het er dan toch mee te maken hebben dat wij niet bewust ervaren wat uitstraling met ons doet?
Afgelopen week mocht ik een clinic over Brand Design volgen. Tijdens deze clinic werd gekeken naar het ontstaan van een merk en waar je rekening mee moet houden bij de ontwikkeling. Er kwamen meerdere theorieën voorbij, maar ik wil in dit blog graag één belangrijke theorie aankaarten voor iedereen die met merk en imago bezig is. We gaan het namelijk hebben over associaties. Hoe die een imago vormen en waarom ze zo belangrijk zijn voor een merk.
Als je een beetje thuis bent in de online wereld en te maken hebt met marketeers (of er zelf een bent), heb je vast wel eens woorden voorbij horen komen waar 'data-driven' voor geplakt werd. Data drive marketing, data-driven decision making, data-driven testing etc. Maar wat betekent de term ‘data-driven' eigenlijk? Volgens wikipedia: "Data-driven means that progress in an activity is compelled by data, rather than by intuition or personal experience." Oftewel, iets wat data-driven is wordt letterlijk 'gestuurd' door data. Voor marketeers is dit vaak een lastig begrip (sorry guys). Marketeers voelen graag wat de volgende stap is, zij volgen daarbij hun intuïtie. Dit gaat soms goed en soms fout, maar het blijft in principe een kwestie van een gokje wagen. Als het gaat om grote beslissingen is zo'n onderbuik gevoel vaak niet genoeg om jezelf of je managers te overtuigen. Daarvoor heb je data nodig. Relevante, duidelijke data. Dat is het stuk waar wij (de technische jongens) in beeld komen.
Als je meer klanten wilt bereiken, is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn, zowel offline als online. In dit artikel wil ik jou graag helpen en informeren over de mogelijkheden van Google AdWords. Er is zoveel te vertellen dat het onmogelijk is om alles in één artikel te verwerken. Daarom probeer ik hier de basis uit te leggen. Mocht je na het lezen vragen hebben, advies nodig hebben of gewoon willen discussiëren, neem dan gerust contact met ons op. Wij hebben door Google gecertificeerd personeel dat jou graag helpt met al jouw vragen. Daarnaast hebben wij aantrekkelijke acties voor je, zodat jij op een leuke manier AdWords kan uitproberen.