‘Facebook: waarom liken, reageren of delen wij graag?’

Appart Media

Sint-Odiliënberg Heb jij je ooit wel eens afgevraagd waarom mensen graag liken, reageren of zelfs delen op Facebook? Wij in ieder geval wel. En als je nog nooit aan deze vraag hebt gedacht zou ik dat toch maar eens doen. Waarom? Omdat weten waarom mensen juist graag liken, reageren en delen jou kan helpen om op Facebook meer interactie en betrokkenheid te krijgen.

Dus als het je doel is om Facebook professioneel in te zetten, zal je toch ook moeten weten wat mensen op Facebook motiveert. Geen zorgen, gelukkig is er al veel onderzoek gedaan wat jou al aardig op weg zal helpen. Volgens cijfers van Facebook zelf, krijgen bijvoorbeeld posts die tussen de 100 en 250 karakters lang zijn 60% meer likes, comments en shares. En posts die gebruik maken van foto’s hebben een interactie die 39% hoger ligt dan gemiddeld. En heb je ooit wel eens overwogen om emoticons te gebruiken? Misschien toch maar eens proberen! Want posts die emoticons bevatten zorgen voor 57% meer likes en 33% meer reacties en deelacties :)

Deze cijfers zijn nog maar een kleine greep uit de informatie die er te vinden is. Onderstaand vind je een recente infographic, gemaakt door Quicksprout, die eenvoudig de motivaties laat zien van ons gedrag op Facebook. Dus wil jij meer weten over de psychologie achter ons like, deel en reageer gedrag op Facebook? Scroll dan verder naar beneden om de infographic te bekijken. En wil jij graag meer interactie op de social media platformen die jij gebruikt voor je bedrijf, maar weet je niet hoe je het moet aanpakken? Laat het ons gerust weten! We helpen je graag verder!

Dus als het je doel is om Facebook professioneel in te zetten, zal je toch ook moeten weten wat mensen op Facebook motiveert.