Appart Media

‘Het maken van een uniek logo’

Sint-Odiliënberg Starten met een onderneming kun je vergelijken met het krijgen van een kind. Er komen veel vragen op je af. Hebben wij er tijd voor? Zijn de financiën in orde? Hebben we genoeg ruimte voor een gezinsuitbreiding? Nadat je op al deze vragen antwoord hebt gegeven, komt het moment dat je gaat denken over een leuke naam voor de kleine…

…Daar zit je dan, je bent dit keer een eigen onderneming gestart. Hebt er met heel veel mensen over gepraat en je hebt de beslissing over de naam gemaakt. Top! Maar dan… wat wil jij met je onderneming uitstralen? Welke kleuren en vormen sluiten aan op jouw persoonlijkheid en diensten of producten die je gaat verkopen? Heb je er wel eens bij stil gestaan wat een logo voor je onderneming kan betekenen?

Een uniek en eigen logo is namelijk het boegbeeld van je onderneming.

Een uniek en eigen logo is namelijk het boegbeeld van je onderneming. Wanneer in het logo het DNA van jouw bedrijf terug is te zien op een professionele manier, dan werkt dit in jouw voordeel. Mensen onthouden dan de positieve waarde van je onderneming en koppelen dit aan het logo.

Het proces

Op het moment dat jij besloten hebt om een nieuw logo te laten maken of een oud logo een ‘extreme make-over’ te geven gaan wij aan de slag. Allereerst zal er goed gekeken worden wie jij bent als persoon en waar jouw onderneming voor staat. Een goed logo is voor iedere ondernemer dan ook altijd een combinatie van deze twee factoren. Jij bent jouw bedrijf en andersom. Dit moet ook terug te zien zijn in jouw logo. Denk hierbij aan bepaalde vormen, kleurgebruik, woorden of pay-offs die zowel persoonlijk als zakelijk overeenkomen met je DNA. Wil je dan ook een oprecht en uniek logo hebben, zal hier altijd de nodige aandacht aan besteed moeten worden om ervoor te zorgen dat je niet één uit een dozijn bent. Vervolgens gaan wij schetsen. Er worden 2 á 3 verschillende opties gecreëerd die aan jou gepresenteerd worden met complete tekst en uitleg over waarom wij bepaalde keuzes hebben gemaakt. Dan is het aan jou om een oordeel te geven en je favoriet te kiezen. Aan de hand van jouw nieuwe input, maken wij eenmalig een correctie. Wij zetten het logo digitaal over en vervolgens krijgt het kleur en wordt het verder gefinetuned. Uiteindelijk presenteren wij het nieuwe logo waarop jij wederom je feedback kunt geven.

En dan is het zover, jij hebt je nieuwe logo! Eenvoudig toch? Het belangrijkste in ons proces is het contact met jou. Uiteindelijk is een logo onderdeel van jou als persoon en als ondernemer, en daarvoor is persoonlijk contact essentieel. Wij streven graag samen met jouw naar uniekheid. Daar hoort een origineel logo zeker bij!