Marlou is na de HAVO naar Schoonhoven gegaan en heeft hier geleerd voor goudsmid. Vervolgens
is ze de HBO studie marketingmanagement gaan volgen. “Dat is dus het creatieve en
commerciële marketingstukje wat goed aansluit bij PUURkleur”, vertelt Marlou. “Sinds het
moment dat ik tien jaar geleden begon, is de decoratieve markt gaan groeien. Tegenwoordig is
het decoratieve veel algemener en zie je het overal terug in woonbladen. De unieke
combinatie van het decoratieve en creatieve met het marketingaspect maakt het voor mij zo
interessant.”
PUURkleur onderscheidt zich door unieke producten
Het productenpakket van PUURkleur is erg uitgebreid. “Wij werken inmiddels met twee
Italiaanse leveranciers: Giorgio Graesan en Affreschi & Affreschi. Giorgio Graesan levert
decoratieve verf- en stucproducten en Affreschi & Affreschi levert murals die gemaakt zijn
van flexibel stucwerk. Dit laatste heeft de uitstraling van behang, echter onderscheidt het
zich door het bijzondere en innovatieve materiaalgebruik. Het bijzondere aan onze
leveranciers is dat ze maatwerk leveren. Mocht de klant een andere structuur of kleur
willen, dan is dit mogelijk. Wij als PUURkleur kunnen zelf op beeld laten zien hoe het er
bij jou in de woonkamer uit komt te zien. Dat is een mooie service die wij bieden.”
De producten van PUURkleur worden in 90% van de gevallen niet aangebracht door de consument,
maar door een professionele verwerker, schilder of stukadoor. “Wij zijn heel actief in het
organiseren van trainingen voor professionele verwerkers”, vertelt Marlou. “Deze traingingen
geven we in Nederland, maar ook in Italië bij Giorgio Graesan. Ik kom er regelmatig met
klanten en krijg van hun ook vaak positieve terugkoppelingen. Ze voelen zich er welkom en
dat vinden wij natuurlijk ook leuk om te horen.” Giorgio Graesan is ook een familiebedrijf,
net zoals Drost Coatings. PUURkleur werkt al 20 jaar samen met deze firma. “Zij zijn enorm
goed in marketing en staan in alle bekende woonbladen”.
Niet alleen heeft PUURkleur twee leveranciers, maar ze hebben ook hun eigen lijn. “Een
verflijn die uit meerdere producten bestaat en wij zelf in huis produceren.” De lijn bestaat
uit 144 actuele kleuren. “De kleuren zijn tijdloos, maar ook gebaseerd op trends die gaan
komen. De lijn is geschikt voor zowel de professionele verwerker als de consument. Daarnaast
hebben we een roestverf in het assortiment. Het is een verfsysteem waar we echt roest mee
creëren en dit kun je gebruiken voor muren, maar ook voor voorwerpen”, vertelt Marlou.
Een veranderende markt biedt mogelijkheden
De markt is de afgelopen tijd flink veranderd. “We merken dat het decoratieve heel erg
groeit. 15 jaar geleden hadden we voornamelijk alleen nog maar effen muren en was behang
helemaal geen trend meer. We merken nu zelf dat we heel veel met structuur gaan werken, niet
alleen kleurschakering maar ook met verschil in dikte. De consument van nu is geïnteresseerd
in wonen en volgt de laatste trends. Met de lijn van PUURkleur kan de consument zelf aan de
slag!”
PUURkleur blijft een onderdeel van Drost Coatings. “Tot nu toe ben ik het gezicht van
PUURkleur, maar er zit natuurlijk veel meer achter. De mensen van de expeditie, het
laboratorium en ook de dames en heren op kantoor bij Drost Coatings doen veel voor
PUURkleur. Wij, PUURkleur, hebben onze eigen producten die decoratiever zijn en Drost heeft
producten die technischer van aard zijn. Bij Drost is het natuurlijk belangrijk dat de
kwaliteit van de lak ontzettend goed is. PUURkleur moet meer sfeer verkopen, bij ons willen
mensen zien hoe iets staat en eruit komt te zien. Dus wij zijn een soort dochteronderneming
van Drost Coatings.”
Werken voor PUURkleur is divers en uitdagend
Marlou weet nooit precies hoe haar dag er uit zal komen te zien. “Mijn dag is heel dynamisch
en dat vind ik leuk. Er is altijd wel iets te doen. Ik ben een trendgevoelig persoon en dat
kan ik goed gebruiken in mijn werk. Daarnaast heb ik ook gevoel voor vormgeving en kleur.
Wat ik erg leuk vind, is dat we zelf ook nog creatief aan de slag kunnen met onze producten.
Er zijn namelijk veel meer mogelijkheden dan wat wij in de brochure hebben staan. Daarnaast
vind ik het marketinggedeelte ook erg interessant.”
PUURkleur heeft al verschillende projecten mogen verzorgen en hoopt in 2019 ook op nieuwe
uitdagingen. “Je hebt van die projecten die je nooit vergeet. We hebben leuke samenwerkingen
met architectenbureaus gehad, maar ook kleine projecten die verrassend hebben uitgepakt. Dit
is vaak doordat iemand een leuke spin aan het designproces geeft”, aldus Marlou.
In nauw contact staan met de klant is één van de kernwaarden
PUURkleur vindt het erg belangrijk om de contacten met relaties te onderhouden. Ze willen
alle service geven die zij kunnen bieden. Daarnaast zijn ze ook trots op de producten die ze
mogen aanbieden aan professionele verwerkers en consumenten. “We zijn heel trots op onze
eigen producten. De producten van ons eigen label ontwikkelen we helemaal zelf. We maken een
eigen kleurlijn waar zowel tijdloze als trendgevoelige kleuren inzitten. We proberen ook
boven de concurrentie uit te stijgen door uniek te blijven, bijvoorbeeld in de manier waarop
de producten verwerkt worden. Dat is ook een reden waarom mensen voor onze producten
kiezen”, vertelt Marlou. “We hebben goede relaties met onze klanten. We zijn erg betrokken
en heel actief met trainingen. Een klant hoeft maar te bellen en we staan voor hem klaar met
alle aandacht. De klant het gevoel geven dat je er altijd voor hem bent vinden we erg
belangrijk en is een groot stuk service van ons.”
Marlou weet van aanpakken en weet al wat ze in 2019 wilt: “Wij hebben plannen voor nieuwe
producten, waarvan wij geloven dat die de komende jaren het verschil zullen maken. Vanuit
Italië zullen wij nog producten ontvangen en we gaan verder met de trainingen die wij nu al
geven. Daarnaast zullen we onze lijn gaan uitbreiden met nog meer decoratieve producten”,
aldus Marlou.
De klant het gevoel geven dat je er altijd voor hem bent vinden we erg belangrijk en is een groot stuk van onze service.