Als eigenaresse van geWOON Interieurstyling is het bezig zijn met trends en design Steffie op het lijf geschreven. “Je steekt vanzelfsprekend veel energie in je bedrijf, maar bij interieurstyling ben je continu oplettend. In iedere omgeving, je eigen of een andere, kun je interieur-ideeën opdoen. Overal zie ik inspiratiebronnen qua kleur en materiaal”, aldus Steffie. Als zelfstandige is Steffie flexibel in hoe zij haar dagen indeelt. “Ik heb geen standaard werkdag, elke dag kan anders zijn. Mijn werkmomenten hebben te maken met de klant en pas ik aan op hun beschikbaarheid.”
Interieurstyling wil nog wel eens onderschat worden, zo heeft ook Steffie ervaren. “Het is echt een vak, een specialiteit waar je kennis en ervaring voor moet hebben”, zo deelt ze. Een interieur kan opgebouwd zijn uit vele verschillende woonstijlen. Hierbij is het van belang dat interesses van klanten op een goede manier worden geïnterpreteerd. De kunst van het vak is om aan de wensen van de klant te voldoen, ook al heeft de woonstijl niet haar persoonlijke voorkeur. “Je geeft interieuradvies vanuit je gevoel, en ik geef dan ook altijd advies waar ik 100% achter sta. Gebaseerd op gevoel, kennis én trends”, zo vertelt Steffie.
Steffie heeft verschillende klanten in haar portfolio met verschillende woonstijlen. Doordat het merendeel van haar klanten haar benadert voor een particulier interieuradvies is het elke keer een uitdaging om een passend advies uit te brengen. Dit is dan ook een van de redenen waarom Steffie veel gebruik maakt van moodboards. Het is van belang dat iedere woonsmaak vertegenwoordigd wordt en samenkomen in het interieur. “Ieder verhaal is anders waardoor ieder verhaal uniek wordt.”
In de interieurstyling-branche is de drempel vaak hoog om daadwerkelijk een stylist in te huren. Vanzelfsprekend zou Steffie dit graag anders zien. “Mensen hoeven zich niet geremd te voelen omdat ze een kleine woning hebben; met kleine veranderingen kun je namelijk al een groots effect creëren”, zo vertelt ze. “Dat is ook zeker één van mijn drijfveren; voor ieder soort klant het woongenot verhogen.”
“Meerdere klanten weten vaak wel wat ze wel en/of niet willen in hun interieur, maar hebben een bevestiging nodig. Door mijn gesprek met de klant weet ik ze vaker de antwoorden te geven op hun probleem en daarmee de bevestiging te geven waarnaar ze verlangen”, aldus Steffie.
Wat de toekomst geWOON Interieurstyling gaat brengen weet Steffie nog niet precies. “Ik ben blij met de klanten die ik nu mag helpen en ik zou dit graag willen blijven uitbreiden. Het is in ieder geval elke keer weer een grote uitdaging om uit een breed en lang gesprek de juiste elementen te halen en dat te kunnen vertalen. Dat is wat het vak interessant maakt voor mij.”