<

‘Een kijkje achter de schermen’

door: appart

Reuver Lenssen Fijnmetaal is een gespecialiseerde toeleverancier van fijnmechanische producten en samenstellingen, gevestigd in Reuver. De sector waarin Lenssen werkzaam is, is behoorlijk traditioneel. Toch heeft het bedrijf ervoor gekozen om mee te gaan in het digitale tijdperk. Wij spraken met Ruud van Deuzen, bedrijfsleider, om erachter te komen waarom hiervoor gekozen is.

Lenssen Fijnmetaal bestaat al ongeveer twintig jaar en heeft het tot op de dag van vandaag altijd erg goed gedaan. Door mond-op-mondreclame heeft het bedrijf al veel bereikt en heeft het een behoorlijke grootte aan trouwe cliënten aan zich weten te binden. De traditionele manier van cliënten aantrekken, heeft duidelijk gewerkt voor het bedrijf. Onlangs heeft Lenssen er toch voor gekozen om een nieuw logo te laten ontwerpen, een website te laten bouwen en social media accounts aangemaakt. De voornaamste reden hiervoor: een kijkje in de keuken mogelijk maken en bij mensen een gevoel te creëren.

De huidige doelgroep kent Lenssen Fijnmetaal wel, maar weten de buren wel wat er gaande is in het bedrijf? “Bedrijven die behoefte hebben aan onze diensten weten ons normaal gesproken wel te vinden, maar veel mensen hier in de straat hebben toch echt geen idee van wat wij precies doen. Daar willen we verandering in brengen.” Om dat kijkje in de keuken te verwerkelijken, heeft het bedrijf ervoor gekozen om een website te laten bouwen en alvast aan de slag te gaan met social media, en met succes. “Je merkt toch dat er veel interesse is in bijvoorbeeld foto’s. Er komen leuke reacties op en dat is prettig.”

“Je merkt toch dat er veel interesse is in bijvoorbeeld foto’s. Er komen leuke reacties op en dat is prettig.”

Lenssen beseft wel dat deze nieuwe aanpak niet direct voor heel veel nieuwe cliënten gaat zorgen. “De mensen die ons moeten kennen, kennen ons inmiddels wel, maar je weet nooit hoe het loopt. Het gaat er uiteindelijk om dat je wel vindbaar bent wanneer iemand naar je op zoek is.” Een kijkje in de keuken geven zorgt natuurlijk wel dat men beter begrijpt wat je als bedrijf doet en zorgt ook voor een gevoel bij mensen. Je doet uiteindelijk toch liever zaken met iemand die je kent. Door gebruik te maken van digitale middelen en je online goed te presenteren, geef je ook onbekenden het gevoel dat ze je toch een beetje kennen.