De huidige doelgroep kent Lenssen Fijnmetaal wel, maar weten de buren wel wat er gaande is in het bedrijf? “Bedrijven die behoefte hebben aan onze diensten weten ons normaal gesproken wel te vinden, maar veel mensen hier in de straat hebben toch echt geen idee van wat wij precies doen. Daar willen we verandering in brengen.” Om dat kijkje in de keuken te verwerkelijken, heeft het bedrijf ervoor gekozen om een website te laten bouwen en alvast aan de slag te gaan met social media, en met succes. “Je merkt toch dat er veel interesse is in bijvoorbeeld foto’s. Er komen leuke reacties op en dat is prettig.”
“Je merkt toch dat er veel interesse is in bijvoorbeeld foto’s. Er komen leuke reacties op en dat is prettig.”
Lenssen beseft wel dat deze nieuwe aanpak niet direct voor heel veel nieuwe cliënten gaat zorgen. “De mensen die ons moeten kennen, kennen ons inmiddels wel, maar je weet nooit hoe het loopt. Het gaat er uiteindelijk om dat je wel vindbaar bent wanneer iemand naar je op zoek is.” Een kijkje in de keuken geven zorgt natuurlijk wel dat men beter begrijpt wat je als bedrijf doet en zorgt ook voor een gevoel bij mensen. Je doet uiteindelijk toch liever zaken met iemand die je kent. Door gebruik te maken van digitale middelen en je online goed te presenteren, geef je ook onbekenden het gevoel dat ze je toch een beetje kennen.