Pardie & Bullshit moet een platform worden, een keurmerk, dat mensen met dezelfde visie bij elkaar brengt
“Pardie & Bullshit is tegenwoordig niets anders dan een doorontwikkeld idee, een visie die we destijds hadden verder uitgewerkt. Een plek waar we muziek kunnen luisteren die we zelf willen, met mensen die dezelfde interesse delen’’, vertelt Raf. ‘’We zijn erachter gekomen dat het niet alleen ons twee samen heeft gebracht, maar ook verbindend kan werken voor iedereen.’’ Het Pardie & Bullshit –concept werd de afgelopen 4,5 jaar steeds verder uitgewerkt en geperfectioneerd tot waar de mannen nu staan. ‘’Mensen samenbrengen doen we tegenwoordig in méér vormen dan alleen muziek luisteren die we leuk vinden. We organiseren feesten, vormen echt een hechte community.’’
Pardie & Bullshit groeide snel, bracht steeds meer mensen samen en werd steeds bekender in de regio. ‘’Tegenwoordig zien we het echt als één grote familie, steeds meer mensen sluiten zich bij ons aan en delen dezelfde passie voor muziek. Door dat familiegevoel en gedeelde liefde voor muziek ontstonden er steeds meer kreten. ‘A storm is coming’, ‘P&B-family’ en ‘Alleen maar liefde’ zijn hier een paar voorbeelden van. Het verbindt ons, maakt ons echt tot één familie.’’ Imad vertelt dat een kreet als ‘P&B-family’ voor hen symbool staat voor de groep die zij vormen; mensen die zich niets van de onrust en negativiteit in de media aantrekken.
Op de vraag wie de grootste inspiratiebronnen waren voor Raf en Imad hoefden de mannen niet lang na te denken. ‘’Raf’s vader, sowieso. Zijn grote kennis over muziek, evenementen en de maatschappij heeft ons veel geleerd.’’ Maar ook kledingmerk Patta heeft hen geïnspireerd, en doet dat nog steeds. ‘’Niet zozeer om de kleding en de stijl, maar om de mindset van het merk. Patta wilde persé die éne schoen hebben die niet verkrijgbaar was. Zij dachten buiten de standaard lijnen en haalden ‘m gewoon zelf in het buitenland. Ze dachten niet aan een winkel of aan commerciële belangen, maar alleen aan wat zíj wilden en mooi vonden.’’ Die mindset past bij de mannen van Pardie & Bullshit; vanuit eigen passie iets opstarten wat meerdere mensen raakt, vanuit overtuiging en enthousiasme opereren. ‘’Ervoor kiezen om datgene wat ze zelf niet konden krijgen gewoon zelf te gaan doen, vind ik inspirerend’’, vertelt Imad.
Toekomstdromen zijn er genoeg, maar Pardie & Bullshit wil vooral een ‘keurmerk’ worden. Een bepaalde stijl, mindset en visie combineren waar iedereen die zich aansluit bij de P&B-family mee kan identificeren. ‘’Het hoeft niet zo te zijn dat wij iets goedkeuren, maar we willen vooral een bepaalde stijl en community creëren met mensen die dezelfde passies delen. Samenbrengen staat centraal bij ons, op sociaal gebied maar ook op het gebied van stijl.’’ Dat dit verder gaat dan alleen de muziek blijkt uit het feit dat ze hun grenzen verleggen en ook langzaam ruiken aan de kleding-kant. Shirtjes van Pardie & Bullshit worden volop verkocht onder hun volgers en fans. Raf: ‘’Ik ben er trots op wanneer ik iemand zo’n shirtje zie dragen. Dat geeft mij echt een goed gevoel, dat zij zich kunnen identificeren met wie wij zijn en wat we uit willen stralen!’’
“We willen ervoor zorgen dat P&B als merknaam kan groeien en uiteindelijk een keurmerk vormt voor de dingen die we aanbieden”, verteld Imad. Het moet een platform worden dat mensen met dezelfde visie bij elkaar brengt. ‘A storm is coming….’