En interieur is niet alleen haar hobby, maar dan ook meteen haar grootste passie. Interieurstyling, en dan het liefste voor bedrijven. ‘’Bedrijven durven meer dan particulieren’’, zo zegt ze. ‘’Een restaurant of hotel durft sneller voor een aparte stijl te gaan. Dat is juist het leukste, iets nieuws proberen en stylen.’’ Milou geeft met haar bedrijf MC-ID niet alleen advies, maar voert het ook daadwerkelijk uit. ‘’Ik maak eerst een moodboard, waarbij ik al mijn ideeën kan laten zien en al een sfeer probeer te creëren. Daarna maak ik een tekening en die werk ik dan op de computer uit. Deze twee presenteer ik aan de klant, zodat ik ze mee kan nemen in mijn manier van denken en inspiratie. Deze werkwijze gebruik ik het vaakste bij bedrijven. Bij particulieren is dit vaak niet zo uitgebreid nodig omdat ze al snel een beeld hebben van wat ze willen. Dat één op één contact zorgt er dan voor dat we die visie snel delen’’. De wisselwerking tussen bedrijven en particulieren vindt ze het leukste, de diversiteit in opdrachten en de afwisseling. MC-ID kan naast het ontwerp of het advies, ook de verbouwing verwezenlijken. Hiervoor heeft ze een betrouwbaar netwerk opgebouwd waar ze hecht mee samenwerkt.
De wisselwerking tussen bedrijven en particulieren is erg leuk. Bedrijven durven zo veel meer, maar particulieren zijn elke keer weer een uitdaging!
Ook thuis blijft Milou bezig met haar vak en past ze de nieuwste interieurtrends toe in haar eigen inrichting. Ze heeft voor een landelijke stijl gekozen; donkere muren met aardetinten en weinig kleur. ‘’In vier jaar tijd heb ik al zeker vier keer de muren geschilderd… Het blijft toch steeds weer kriebelen’’, aldus Milou. ‘’Bij mij thuis vormen de meubels de basis. Deze zijn neutraal en kan ik veel kanten mee op.’’
Styling is op dit moment dé trend, en er duiken dan ook regelmatig huis-, tuin-, en keukenstylistes op die niet voor het vak geleerd hebben. Zo niet bij Milou; zij onderscheidt zich duidelijk door de verworven kennis tijdens haar opleiding. Daarnaast straalt ze professionaliteit uit; een mooie, strakke website en een duidelijke toekomstvisie. Ze wil altijd vernieuwend bezig zijn en is continu op zoek naar de nieuwste trends. ‘’Maar ook belangrijk; ik ben een goede planner en werk met structuur. Dat is ook nodig, want soms zijn het chaotische projecten en dan is structuur hard nodig!’’
Haar toekomstdroom bestaat uit nóg meer interieurprojecten, MC-ID verder uitbreiden. ‘’Graag zou ik ook eens een kijkje willen nemen achter de schermen bij het tv-programma VTWonen. Hier gaat men elke week aan de slag met een andere stijl en verwerkt deze in een interieur.. Iets waar ik graag van zou willen leren!’’ En dat leren is van belang; in het werk van een interieurstylist duiken steeds weer nieuwe trends op en moet je van alle markten thuis zijn. En daarvoor zijn we bij MC-ID aan het juiste adres!