Ik kan me niets anders herinneren dat ik al met Lego bezig was.
Klein begonnen, groot gegroeid. Tom begon op zijn eigen zolder met het verkopen van Lego-steentjes. ‘’Destijds nog als hobby en voor de fun. Maar al snel groeide dit uit tot een onderneming; er kwamen steeds meer opdrachtgevers en grotere projecten.’’ De zolder werd omgebouwd tot het epicentrum van Tom’s Lego-activiteiten; professionele rekken gevuld met Lego en een passend voorraadsysteem. Maar er waren ook genoeg uitdagingen. ‘’Het invoeren van al die Lego-blokjes was een enorm werk, en moest eigenlijk gemakkelijker kunnen. Maar ook logistiek gezien stond ik voor flink wat vragen.’’ Deze factoren zorgden voor de keuze om te verhuizen van zolder naar nieuw pand. Bricklike heeft nu een eigen kantoor in Schinveld, met de voorraad én een ruimte waar Tom alle projecten bouwt.
Als ondernemer weet je nooit of je de goede keuzes maakt, geeft Tom aan. “Je moet kunnen anticiperen en risico’s durven te nemen als ondernemer, je moet niet stil staan.” Bricklike heeft momenteel ruim vierhonderdduizend losse Lego-steentjes in de verkoop, deze zijn allemaal te koop in zijn webshop, voor zowel bedrijven als particulieren. Zijn droom is om dit alleen maar te laten groeien, te kijken wat hij in de toekomst kan bereiken met Bricklike…
Lego-steentjes en de zakelijke markt zijn volgens Tom een goede combinatie. ‘’Er zijn ontelbaar veel mogelijkheden waar je normaal niet eens aan zou denken! Een bedrijfsgimmick, een gebouw nabouwen, het kan allemaal…’
Volgens Tom moet men denken zonder restricties; alles wat de fantasie bedenkt is mogelijk. Je kunt het eenvoudig houden, maar Tom denkt graag out of the box. ‘’De gekste bouwwerken maak ik na, geen uitdaging ga ik uit de weg. Mijn motto is dan ook ‘the sky is the limit’.’’
De toekomst van Bricklike staat nog niet vast, zo vertelt Tom. ‘’Er zijn zoveel ontwikkelingen gaande in de echte Lego-top, dat het alle kanten op kan. Ik heb talloze ideeën, nieuwe plannen en zie overal kansen. Maar deze liggen nog even op de stapel, totdat in de Lego-wereld weer veranderingen zijn doorgezet.’’
Tom is zijn dromen achterna gegaan, iets wat hij andere ondernemers zeker ook aan wil raden om te doen. ‘’Ondernemen is denken buiten je eigen, vertrouwde comfortzone. Vaak liggen daar buiten de oplossingen, nieuwe kansen. Om die te bereiken moet je lef hebben, net iets meer durven!’’