‘MKB Limburg’

door: Appart Media

Reuver Midden- en kleinbedrijven, 99% van alle bedrijven in Nederland valt onder deze categorie. MKB-Limburg is de partner voor Limburgse ondernemers in het midden-kleinbedrijf, maar ook voor ZZP’ers en eenmanszaken. Wij spraken Dionne Neven, sinds 2015 werkzaam bij MKB-Limburg.

Aangesloten bij MKB-Limburg zijn verschillende soorten ondernemingen, waaronder de eerdergenoemde ZZP’ers en eenmanszaken, maar ook grotere bedrijven met meerdere filialen. MKB-Limburg is non-profit en dus een vereniging, welke al ruim 100 jaar bestaat en zo een rijk verleden kent. De vereniging is ontstaan uit een lokale winkeliersvereniging en is over de jaren steeds breder en groter gegroeid, waardoor nu alle branches zijn vertegenwoordigd. Zo heeft MKB-Limburg een krachtig kennisnetwerk om zich heen gecreëerd, dat tegenwoordig ruim 1200 leden telt, verspreid over de hele provincie.

Binnen MKB-Limburg is Dionne verantwoordelijk voor de regio Zuid-Limburg, corporate communicatie en pr, maar ook voor JONG MKB. Het gaat hier niet om de leeftijd van de ondernemer, maar om de leeftijd van de onderneming. Ondernemingen die 0-5 jaar geleden gestart zijn, kunnen zich voor een maximumperiode van 3 jaar aansluiten bij JONG MKB. Het doel van deze periode is om te proeven en ervaren hoe een lidmaatschap de onderneming kan helpen, om vervolgens door te stromen naar het reguliere MKB-Limburg.

JONG MKB is in slechts 1.5 jaar gegroeid naar 70 leden.

Deze ‘jonge’ ondernemers worden door JONG MKB drie keer per jaar samengebracht in bijeenkomsten met een gericht thema. Deze thema’s worden bepaald op basis van de behoeften van de jonge ondernemers. In de opstartfase van een bedrijf heeft men vaak te kampen met dezelfde soort uitdagingen. Daarnaast kunnen JONG MKB leden deelnemen aan de reguliere B2B-bijeenkomsten van MKB-Limburg, variërend van bedrijfsbezoek tot symposium, met altijd ruime gelegenheid om te netwerken. Ook mogen JONG MKB leden gebruik maken van alle ledenvoordelen en projecten van MKB-Limburg tegen ‘starterstarief’. JONG MKB is in slechts 1.5 jaar gegroeid naar 70 leden.

“Appart Media is een betrokken en actief lid van JONG dat mee wil denken en bij wil dragen. Dat zijn het soort leden waar we naar op zoek zijn!” sluit Dionne af.