‘Let it Edit’

door: appart

Reuver Jozef Houben, een dynamische creatieveling van 31 uit het zuiden van Limburg, eigenaar van het bedrijf Let it Edit en oprichter van het vlogplatform Breekijzer. Na een aantal verkeerde keuzes wat betreft opleiding, vond hij zijn plek in de creatieve hoek. Dit bleek een schot in de roos te zijn. “Het is prachtig om van je hobby je werk te maken”. ‘3, 2, 1 en ... Let it edit!’. Andere optie zou kunnen zijn ‘Het is prachtig om een idee wat je hebt uiteindelijk te laten werken’

Wie is Jozef? “Een creatieve, dynamische en culinaire man.” Zo drumt en speelt hij in een band, heeft hij naar eigen zeggen een leuke vriendin en houdt hij van lekker eten en een lekker drankje. Toen duidelijk werd dat het beroep van IT consultant bij Capgemini niet voor hem was weggelegd, was de keuze voor een andere sector snel gemaakt.

Zo ontstond Let it Edit, een bedrijf dat video concepten inzet als marketing instrument.. Denk bijvoorbeeld aan tv-programma’s, vlogs en bedrijfsfilms. Zijn bedrijf staat voor communicatie, specifiek gericht op dé boodschap. Jozef: “Wat is het doel van de klant en hoe verpak je dat in een boodschap?” Je ontwikkelt een visie, daar moet je jezelf eerst van overtuigen, voordat je de klant kunt overtuigen. Het concept bedenken en uitvoeren, “Make it happen”, is het favoriete onderdeel van Jozef.

Make it happen.

Als conceptdenker en programmamaker houd je de televisie natuurlijk goed in de gaten. Waar zou Jozef nog graag zijn stempel op zetten? “Ik zou graag de goedkope programma’s die nu te zien zijn, omvormen tot programma’s met meer betekenis en het interessanter maken om ze te kijken. Bij een aantal programma’s kan de kwaliteit zeker nog omhoog. Verder is het jammer dat het zo’n groot oerwoud is van producenten, met een paar grote waar je helaas niet tegen kunt op boksen.”

Voor de toekomst heeft Jozef nog grote dromen: “Op nummer 1 staat miljonair worden”, grapt hij. “Maar daarnaast is een productie voor de Nederlandse zender ook zeker een doel. Ik hoop dat dit niet nog 10 jaar gaat duren. Daarnaast zou ik graag commercials maken voor grote bedrijven. Tenslotte hoop ik dat het vlogplatform Breekijzer, waar we nu mee bezig ben, een succes wordt, dat het uitgroeit tot een echt merk.”

Jozef kwam in aanraking met appart toen hij de marketing voor Facebook wilde uitbesteden. Uiteindelijk ontdekte Jozef dat hij het fijn vond om een sparringspartner te hebben. “Zo heb je gewoon je eigen inbreng, maar is er toch iemand die je stuurt.” Toen Jozef aanvoelde dat hij voor zijn vlogplatform iemand nodig had om dat commercieel op de markt zetten, zijn appart en Let it Edit voor een groot deel samen de wei ingegaan.