‘Office Helden’

door: appart

Maastricht Heleen Mathijssen, 26 jaar, is sinds vijf jaar eigenaresse van het bedrijf Office helden. Ze vindt het superleuk om voor haar bedrijf te werken en wat ze er zo leuk aan vindt is:” om iedere dag beter te zijn dan de dag ervoor ondanks dat je de dag ervoor misschien al iets supergroots hebt bereikt”. Office helden is een bedrijf in de zakelijke dienstverlening/administratieve ondersteuning en tevens een webshop voor kantoorartikelen.

Haar bedrijf is in de afgelopen vijf jaar behoorlijk hard gegroeid, wat volgens Heleen onder andere komt door haar doel om iedere dag een stukje beter te zijn dan de dag ervoor. Ze beschouwt Office helden als haar pretpark, alle diensten zijn een attractie waarmee ze mensen wil vermaken maar zeker ook ergens mee helpen. Zij moet zorgen dat die attracties ook doen waarvoor ze bedoeld zijn. Ze moet kwaliteit bieden en ze moet zorgen dat de medewerkers weten hoe alles in zijn werk gaat. Ze moet zorgen dat de mensen die voor haar werken tevreden zijn met de manier waarop zij hen behandelt en met het werk dat ze krijgen en dat ze dingen doen zoals ze die horen te doen. Ze moet zorgen voor communicatie en marketing, maar zoals ze zegt: “de veelzijdigheid aan taken vind ik gewoon zo leuk, ik zie daar iedere dag een nieuwe uitdaging in.” Het is zo machtig dat je zelf gewoon alles kan uitdenken hoe je het wilt hebben, dat je het ook voor elkaar kan krijgen en hoe je met behulp van je klanten kunt kijken hoe je het steeds beter kan maken.

Als Heleen terugkijkt op de afgelopen vijf jaar, ziet ze hoeveel er al veranderd is, maar het bedrijf van toen is nog steeds de basis. Met name op het gebied van de boekhouding is er veel gedigitaliseerd. Zelf is ze ook gegroeid in haar functioneren, bijvoorbeeld op het gebied van personeel. Vond ze het in het begin nog moeilijk om aan te voelen of iemand in het team past, nu weet ze waar ze op moet letten en wat ze van mensen kan vragen. Ook is ze steeds beter geworden in het delegeren van taken. Toen ze vijf jaar geleden begon met haar bedrijf, lag de focus eerst op kwaliteit leveren. Allerlei zaken zoals naam en logo, daar had ze nog niet zo over nagedacht. Maar 2,5 jaar later bij haar afstuderen, toen ze meer verstand had van wat een organisatie inhield, begon ze zich daar ook in te ontwikkelen. Er kwam een nieuwe naam, Office helden en ze ging zich bezig houden met marketing.

om iedere dag beter te zijn dan de dag ervoor ondanks dat je de dag ervoor misschien al iets supergroots hebt bereikt

Aanvankelijk ging het wat moeizaam, maar gaandeweg wist ze steeds beter wat ze wilde, welke eisen ze had en hoe ze zich wilde profileren. En vervolgens zoeken naar iemand die het totaalplaatje kon realiseren. Zo kwam ze terecht bij appart. Een website, logo, visitekaartjes en een strip waarop duidelijk te zien is wat de kernpunten voor haar bedrijf zijn; fris, flexibel en betaalbaar. Ze is blij met het resultaat, haar bedrijf wordt steeds een stapje beter en haar klanten zien dat ook.