Gertie Wijnhoven, van huis uit bloemist, besloot in 2001 het roer om te gooien en ging op zoek naar parttime administratief werk. Uiteindelijk kwam ze uit bij Sport en Rekreatie, waar alles behalve een parttime administratieve baan op haar stonden te wachten. Gertie werkt nu al veertien jaar fulltime bij Sport en Rekreatie en voert enorm diverse werkzaamheden uit, waarbij de focus ligt op het binnenwerk. “Eigenlijk ben ik fulltime duizendpoot”, grapt ze. Zes jaar geleden begon de samenwerking tussen Gertie en Rob Wismans. Rob werkt ook fulltime, waarbij hij de diversiteit van het werk omschrijft met de volgende woorden: “Van inkoop, verkoop tot chef lege dozen”. Doordat ze maar met zijn tweeën zijn, zijn de lijnen in het bedrijf kort. Hierin ligt ook de kracht van het bedrijf, korte lijnen scheppen duidelijkheid bij de klanten. Zo weten ze met wie ze te maken hebben en is contact op een persoonlijk niveau mogelijk.
Eigenlijk ben ik fulltime duizendpoot. Van inkoop tot chef lege dozen
Toch veranderen de tijden en wordt persoonlijk contact met name door de jongere generatie, ingeruild voor het wereldwijde web. Om hierop in te spelen heeft Sport en Rekreatie ongeveer vijf jaar geleden gekozen om een webshop op te zetten om hun sportartikelen te verkopen. Deze bleek na vijf jaar echter niet meer bijtijds te zijn en voldeed niet meer aan de eisen. Volgens Gertie was dit op verschillende fronten te merken. Zo bleek uit statistieken dat klanten afhaakten tijdens bestellingen, wat duidt op onduidelijkheid en gebruikersonvriendelijkheid. Daarnaast was de webshop niet ‘responsive’, de site paste zich niet aan voor het scherm van mobiele gebruikers, waardoor Sport en Rekreatie lager in de zoekresultaten verscheen dan gewenst.
Sinds kort heeft Sport en Rekreatie een nieuwe webshop waarmee met goede hoop nieuwe bestellingen worden afgewacht. Gertie hoopt op een beter vindbare webshop, die duidelijkheid en snelheid biedt aan de klant en natuurlijk meer klandizie oplevert. Hoewel het uiterlijk van de webshop ook meeweegt, is dit voor Gertie en Rob niet het belangrijkste. Ze willen een werkende webshop die gebruiksvriendelijk is en met het bedrijf meegroeit. Duidelijkheid voor zowel de gebruiker van vroeger als voor de gebruiker van nu staat voorop, dit om de overgangsfase van het papieren naar het digitale tijdperk zo klein mogelijk te houden.