Om te differentiëren en om klanten beter van dienst te kunnen zijn, wordt wat communicatie betreft voornamelijk geïnvesteerd in middelen waarbij de klantvraag centraal staat. Hiertoe behoren onder andere een goede website en het gebruik van social media. Woningcorporaties lopen niet gauw voorop wat betreft dingen als social media. Woongoed 2-Duizend heeft dan ook pas sinds 2014 social media in gebruik gemaakt. Zij zien namelijk wel dat het door klanten wordt gewaardeerd. “Wij dienen toch voornamelijk de oudere doelgroep, maar je merkt toch niet dat alleen zij zelf, maar ook de kinderen van hen verwachten dat wij op een bepaalde manier te vinden zijn en dat ze met ons kunnen communiceren. Zij verwachten ook dat dit ongeacht de openingstijden kan.” Om deze reden heeft Woongoed 2-Duizend een start gemaakt met het inzetten van social media.
Wij dienen toch voornamelijk de oudere doelgroep, maar je merkt toch niet alleen zij zelf, maar ook de kinderen van hen verwachten dat wij op een bepaalde manier te vinden zijn en dat ze met ons kunnen communiceren.
Woongoed 2-Duizend past zich dus duidelijk goed aan, aan de wensen van de doelgroep. Door het maken van een website waar veel zaken geregeld kunnen worden en het gebruiken van social media om huurders te woord te kunnen staan, stellen zij inderdaad de klantvraag centraal en spelen daarop in. Van oudsher zijn woningcorporaties dus redelijk traditioneel, maar ook zij gaan met de tijd mee en erkennen de wensen van hun doelgroep. Nu is dit niet bij iedere woningcorporatie en is Woongoed 2-Duizend redelijk voorop aan het lopen in de sector. Het hangt dus allemaal af van wat je klant wil, en wat dat betreft doet Woongoed 2-Duizend het erg goed.