Ons Huis staat voor mooie, degelijke en sfeervolle meubelen. Het voornaamste doel van de (marketing)communicatie van het bedrijf, is het overbrengen van het gevoel dat mensen krijgen in de showroom en deze bij mensen in huis te brengen. Dit doen zij door twee keer per jaar een folder uit te brengen, waarin de sfeer van de showroom wordt meegenomen. Uiteindelijk willen ze daarmee mensen zodanig interesseren dat zij een bezoekje aan de showroom willen brengen. Belangrijk hierbij zijn de fotografie en algehele vormgeving van de folder. Maar natuurlijk spelen ook andere factoren een grote rol.
“We weten dat we niet van de prijsvechters kunnen winnen, dus dan moet je je specialiseren. Bovendien weten we door onze ervaring en de ‘feeling’ die we met ons vak hebben, dat wij die unieke sfeer en persoonlijkheid kunnen benutten. Dat gaat natuurlijk verder dan alleen het uiterlijk van de winkel”, vertelt Tanja Steeghs (mede eigenaar). Weten wat je als bedrijf moet communiceren is één ding, maar ook weten naar wie je moet communiceren is weer iets anders. Gelukkig heeft Ons Huis daar wel een duidelijk beeld van.